Závěrečná hra

Letošní »závěrečná« bylo oproti minulým letům jiná. Nápad přišel s ohledem na námět hry. Argonauti potřebovali provést při získání rouna několik úkonů, při kterých jim zhusta pomáhala dcera krále Aiéta Médea. Už v předvečer jsme měli první dvě části. První bylo „zkrocení býků“. Druhé bylo „poražení dračích bojovníků“.
Po noci nás pak čekaly další dvě etapy. Třetí částí bylo „uspání draka“ a tím pádem získání zlatého rouna. Částí čtvrtou byl pak útěk z Kolchidy.
Protože Argonauti museli provést útěk tak, až nevzbudili pozornost i my jsme se podle toho zařídili. Budíček byl posunutý na čtvrtou hodinu (ano čtvrtou hodinu raní). Nebudu zastírat, že jsme sami neměli potíže se vstáváním – budíček byl tedy 4:15. Následovala rozcvička, raní hygiena a poté nástup, kde jsme si pověděli jak se máme připravit. Dříve než vyrazíme k drakovi pro rouno, musíme si připravit lodě v přístavu a dobře je uvázat.
Pak jsme vyrazili k drakovi. Nejtěžší bylo nasbírat dostatečné množství „munice“ na uspání draka. Každý hrdina musel mít 8 balónků. Na místě sbírání se proháněly „dračí nohy“ a před místem kde družiny odpočívaly bylo třeba vyhnout se „dračímu ocasu“. Družina, která měla kompletní munici, se vydala nanosit dostatečné množství vody v nedaleké říčce (pomocí lžiček) pro přípravu uspávacího lektvaru. Další části už byly o poznání snadnější. Nejprve hrdinové procházeli po „ostrůvcích“ k hlavě draka a museli se vyhýbat ohnivým koulím. Na konci se jim muselo povést vhodit uspávací lektvar tak aby shodili trojnožku a dokud drak stavěl, mohli si odnést symbolické rouno pro každého hrdinu.
Před útěkem z Kolchidy se museli Argonauti posilnit – připravit si snídani. Připravit ohniště, nasbírat dřevo, zapálit oheň, zavařit vodu, ohřát párky a potom měli povinných 20 minut na to aby pojedli.
Jedině Mykény si při tomto úkolu vedly bez zbytečně promarněného času a vytvořili si převahu, která jim vystačila pro pohodlné „proplutí“ trasy a splnění všech 14 úkolů na ni. Athény i Théby nejen, že dlouho připravovali potravu, hlavně tím jak marnili čas špatnou organizací (prostě jim chyběla výrazná vůdčí osobnost), ale ještě se vraceli do tábora pro věci, které při připravování věcí zapomněli.
Na trase bylo, jak už jsem napsal 14 stanovišť. Mezi stanovišti se družiny plavily na lodích.
Na obrázku jsou trasy Mykén a Athén. Odbočka na začátku trasy patří Athénám
(i bohové mají slabší chvilky)
cesta z GPS
1 CITADELA tradiční hra dobývání hradu, kdy je na každé straně 100 vojáků (AFRODITA)
2 VĚŠTÍRNA museli splnit úkol a dostali mapu s vyznačenu trasou (ATHÉNA)
3 TICHÝ ZLODĚJ hrdinové museli, jeden po druhém, odnést předmět z pod nohou hlídající bohyně (HÉRA) 4 VODNÍ VÍR loď museli přivázat na připravené lano a pak obíháním stromu museli po celé délce namotat (samostatně) 5 ZAPÁLENÍ SVĚTEL jeden z hrdinů musel vystoupit z lodi a zapálit připravenou petrolejku (samostatně) 6 PŘENESENÍ OHNĚ námořníci si museli zapálit svíčku a donést ji bez zhasnutí na další stanoviště (samostatně) 7 ŠIKOVNOST PRSTŮ jeden z hrdinů musel roztřídit hrách a čočku pomocí špejlí na připravené misky (samostatně) 8 NASBÍRÁNÍ MUNICE jeden z hrdinů musel vystoupit z lodi a nasbírat deset smrkových šišek (samostatně) 9 PRŮCHOD PO LINII jeden z hrdinů musel vystoupit z lodi a s balónkem na lžíci musel projít po na cestě připraveném laně (samostatně) 10 VÝDRŽ NA STĚŽNI jeden z hrdinů musel vystoupit z lodi, najít si pěkný strom a na něm se udržet po stylu kůlodrže 1 minutu (samostatně) 11 HÁDANKA jak uspořit čas při pečení placek, mohli pokračovat až po správné odpovědi (samostatně) 12 ODHALENÍ MYSLI bohyně ukázala námořníkům sadu obrázků a řekla krátkou větu, museli odhadnout o kterém obrázku mluvila (DEMÉTHER) 13 UDRŽENÍ LODI NA HLADINĚ jeden z hrdinů přikládal na střídačku s bohyní kameny na víčko, kdo potopil prohrál (ARTEMIS) 14 BOJ S OPEŘENCEM hrdinové se postupně blížili ke slepému opeřenci, museli se pohybovat potichu a získat jedno jeho péro (POSEIDON)



vše